Düşenbih Nedir? Kelime Kökeni: Farsça-ad – Pazartesi – Haftanın ikinci günü – Pazardan sonra gelen gün Cümle içinde kullanımı: Düşenbih günü gelecek olan elçiler aradaki anlaşmayı çözümleyecekler.”
Düşâhı Nedir? Kelime Kökeni: Farsça-ad – Tomruk – Çatal ağaç – Suçlunun boynuna takılan çatal ağaç – Kerestelik kütük Cümle içinde kullanımı: “Boynuna geçirdikleri düşâhı onun sonu olacak onu dünyadan ayıracaktı.”
Düşeş Nedir? Kelime Kökeni: Farsça-ad – Her iki zarda da altılı gelme – İşi iyi gitme – Rast gelme – İyi tesadüf – İki defa altı gelmesi Cümle içinde kullanımı: “İşler hep düşeş gitmez bazı anlarda tepetaklak olur sonra yeniden toparlanırsın.”
Düş Nedir? Kelime Kökeni: Ad – Rüya – Vakıa – Tesadüf – İbtila – Cihet – Yön – İbtila – Rast gelme Cümle içinde kullanımı: “Düşüm de gördüğüm simgeler son bir kaç gündür aklımı karıştırıyor.”
Düsûr Nedir? Kelime Kökeni: Arapça-ad – Elbiseler – Kaftanlar – Yatak çarşafları – Eseri kalmama – Mahvolma Cümle içinde kullanımı: “Bizi düsûra iten en büyük sebep birbirimize güvenmemek oldu.”
Düstûr-i Amel Nedir? Kelime Kökeni: Arapça-tamlama – Gereği gibi uygulanacak olan kanun – Olması gerektiği gibi uygulanacak kurallar Cümle içinde kullanımı: “Kadı dediğin düstûr-i ameli uygulamakla mükelleftir.”
Düstûr-i Mükerrem Nedir? Kelime Kökeni: Arapça-tamlama – Kanun, nizam üzere hareket eden – Vezir – Vezir ve sadrazama saygı ifadesi olarak verilen unvan Cümle içinde kullanımı: “Düstûr-i mükerrem buyurmuşsa bizim sözümüzün hükmü yoktur.”
Düstûr Nedir? Kelime Kökeni: Arapça-ad – Ruhsat – Mezuniyet – İzin – Hükmü ve nüfuzu bulanan vezir – Kanunları içeren kitap – Genel kural – Kaide – Nizam – Umumi kaide – Kanun Cümle içinde kullanımı: “Derneğimizin düstûru yoksula yardım edip yaşam şartlarını iyileştirmektir.
Düse Nedir? Kelime Kökeni: Farsça-ad – Tavla oyununda zarın iki üçlü gelmesi – Zarların ikisinin de üç benekli gelmesi Cümle içinde kullanımı: “Tavla oynarken acayip sinirli oluyor hele ki düse atarsa.”
Dürzî Nedir? Kelime Kökeni: Arapça-ad – Şam’da Cebel-i Durûz’da ve değişik yerleşim bölgelerinde oturan bir kavim – Yaramaz adam – Suriye’nin Havran bölgesinde yaşayan kendilerine özgü mezhepleri bulunan topluk Cümle içinde kullanımı: “Dürzî ağzından çıkanı kulağı duymuyormuş gibi delicesine konuşuyor.”