GPU ölçekleme, bir GPU’nun (grafik işleme birimi) performansını ve kaynaklarını daha verimli kullanmak için yapılan bir işlemdir. Bu, genellikle iki ana amacı içerir:
- Performans Artışı: GPU ölçekleme, işlemci gücünü artırarak daha yüksek çözünürlüklerde ve daha karmaşık grafiklerde daha iyi performans sağlar. Bu, özellikle oyunlarda ve grafik ağırlıklı uygulamalarda önemlidir. Örneğin, iki veya daha fazla GPU’nun birlikte çalışmasını sağlayarak işlem gücünü artırabilir.
- Yük Dengeleme: GPU ölçekleme, yükü birden fazla GPU’ya dağıtarak her bir GPU’nun iş yükünü azaltır ve daha dengeli bir performans sağlar. Bu, tek bir GPU’nun aşırı yüklenmesini önler ve daha verimli bir şekilde çalışmasını sağlar.
Ölçekleme genellikle iki şekilde yapılır:
- Çapraz-Çift GPU Ölçekleme: İki GPU’nun aynı anda çalışmasını sağlar, bu da genellikle SLI (NVIDIA) veya CrossFire (AMD) teknolojileriyle gerçekleştirilir.
- Dinamik Ölçekleme: GPU’nun kullanımını dinamik olarak ayarlar, böylece performansı ihtiyaçlara göre optimize eder.
GPU ölçekleme, genellikle oyun ve grafik tasarım gibi yüksek performans gerektiren alanlarda kullanılır, ancak aynı zamanda veri işleme ve yapay zeka uygulamalarında da faydalıdır.
4o mini